Παιδεία και παραπαιδεία.

Μαθητές, λέει, αντέγραψαν μία εργασία. Κι έγινε το σκάνδαλο τροφή για τα social media. «Η παραπαιδεία είναι πιο ισχυρή απ’ την Παιδεία» Το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε ή να το πούμε;;;
Την παραπαιδεία τη δημιούργησε και την πυροδοτεί συνεχώς ο ίδιος ο κρατικός μηχανισμός. Κατ’ αρχάς μειώθηκαν οι βάσεις, και η κουτσή Μαριώ περνούσε στο Πανεπιστήμιο. Κι εδώ θα διαχωρίσω την προσέγγισή μου: Άλλο ένα Πανεπιστήμιο επιμορφωτικού χαρακτήρα, στο οποίο οφείλουν να έχουν πρόσβαση όλοι. Άλλο Πανεπιστήμιο εξειδικευτικού χαρακτήρα, στο οποίο οφείλουν να έχουν πρόσβαση με αυστηρά κριτήρια οι ικανοί με ροπή προς τον ανάλογο τομέα. Εν συνεχεία εφόσον δεν μπορούσε να απορροφήσει τον καλπαζόντως αυξανόμενο αριθμό τελειόφοιτων, έπρεπε να μηχανευτεί μία δίαυλο επικοινωνίας με τους ψηφοφόρους του, ώστε να είμαστε όλοι αγαπημένοι κι ευχαριστημένοι. Για κομματικούς λόγους-ψηφοθηρία άνοιγε κι ένα Ίδρυμα ή παράρτημα Ιδρύματος στην επαρχιακή Επικράτεια. Το αλισβερίσι εξυπηρετούσε τους πάντες. Η παραμεθόριος αποκτούσε πρόσβαση στην «Ανάπτυξη», εξ ου και η έξαρση της ανοικοδόμησης προς στέγαση του φοιτητόκοσμου. Με επιεική δανεισμό ανεγείρονταν η μία πολυκατοικία πίσω απ’ την άλλη, η αγορά θα υποδεχόταν το χρήμα, το οποίο περνούσε απ’ τα καφέ-τα εστιατόρια-τα μισθώματα. Επιπροσθέτως κρατικός μηχανισμός σημαίνει και το σύνολο, το οποίο τον υποστηρίζει. Διότι καλές οι αντιγραφές-καλές οι πληρωμένες εργασίες, ή έκαστος που θέλει να βγάλει σήμερα την ουρά του απ’ έξω

1) αλλά πόσο μερίδιο ευθύνης έχει σ’ αυτό ο γονέας;;;
Όταν προσπαθείς να του εξηγήσεις διπλωματικά πως ο απόγονος δεν θέλει ή δεν τα καταφέρνει με το εκάστοτε μάθημα και η επόμενη κίνησή του είναι να σου δείξει την πόρτα

Όταν ωθεί τον γόνο στην βαθμοθηρία συγκρίνοντάς τον συνέχεια με τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης, διότι «αυτός προέρχεται απ’ την Ελίτ της αστοκρατίας»

Όταν προσπαθείς να πεις πως η γνώση είναι δύσκολη και απαιτεί κόπο, και πως καλύτερα να μην σε πληρώνει άδικα, σε κατηγορεί δεξιά κι αριστερά για δική σου μονομερή υπαιτιότητα. Συνακόλουθα θα βρεθεί ένας πιο επιδέξιος-πονηρός που θα σου «δώσει» πρόσβαση στην πολυπόθητη πιστοποίηση, η οποία δεν θα αντικατοπτρίζει στην ουσία ούτε το ελάχιστο της απαιτούμενης γνώσεως

Όταν επιλέγει καθηγητή του δημοσίου να κάνει ιδιαίτερα στο σπίτι το απόγευμα, με στόχο τη βαθμοθηρία, κι ως εκ τούτου δύο δεινά έπονται: Ο καθηγητής του Δημοσίου αυτό-αλλοτριώθηκε διότι ακυρώνει την ίδια του τη δουλειά-γνώση στο ομαδικό σχολείο για να θηρεύσει τους υποψηφίους πελάτες το απόγευμα. Η σήψη διαποτίζει και τον νεανία, ο οποίος πείθεται πως ο γονιός του με ικανότητες «από μηχανής Θεού» θα επιλύσει την κάθε δυσκολία και θα ανοίξει πάραυτα κάθε δίαυλο.

Όταν το βλαστάρι δεν πέτυχε στις εξετάσεις αλλά επειδή έχει χρήμα πληρώνει τις σπουδές του στο Εξωτερικό. Και στην περίπτωση που πέτυχε στις εξετάσεις επειδή έχει χρήμα επιλέγει το εξωτερικό για τις σπουδές του γόνου, επειδή «οι σπουδές στο Εξωτερικό είναι καλύτερες» αλλά στην ουσία βαυκαλίζεται περί της ανωτερότητάς του.

Όταν ο ίδιος ο γονιός πληρώνει τα μεταπτυχιακά του, διότι αρκεί μία μικρή πλοήγηση στο διαδίκτυο για να διαπιστώσουμε πως το Καποδιστριακό απαιτεί καταβολή διδάκτρων περίπου 2500 ευρώ. Το ΕΑΠ απαιτεί περίπου 600-700 ευρώ ανά διδακτική ενότητα, το οποίο ξεκίνησα κι εγώ και λόγω οικονομικής στενότητας το σταμάτησα.

Όταν ακυρώνει τον κάθε δάσκαλο για να εξυψώσει τον απόγονο ή την συμπλεγματική του ιδιοσυγκρασία

Όταν τα εργαστήρια ιδιωτικής εκπαίδευσης δεν συνιστούν τίποτ’ άλλο παρά καλοκουρδισμένες επιχειρήσεις, στις οποίες ο μαθητής είναι το χρυσό φλουρί που δύναται να επισύρει δεκάδες περιστροφές στα μάτια του επιχειρηματία.

2) Πόσο μερίδιο έχει σ’ αυτό ο ίδιος ο δάσκαλος;;;
Όταν παραπονείται πως εν καιρώ κρίσης δεν του φτάνουν τα χρήματα και γι’ αυτό προχωρεί σε σύνταξη εργασιών, τις οποίες πουλάει σε μαθητές του ή σε ιδιαίτερα μαθήματα. Έχοντας εργαστεί στον ιδιωτικό τομέα, μετά λόγου γνώσεως μπορώ να καταθέσω πως ακόμη και σε καιρό των «παχιών αγελάδων» τη μερίδα του λέοντος στα ιδιαίτερα την είχε ο δάσκαλος του Δημοσίου, για τον απλό λόγο πως είχε άμεση επαφή με το εν δυνάμει πελατολόγιο. Σε καιρό των «παχιών αγελάδων» ελάχιστοι φροντιστηριούχοι ασφάλιζαν τον εργαζόμενο ή του παρείχαν την νόμιμη αμοιβή. Σε πρόσφατη συζήτησή μου με κοπέλα περίπου 30 ετών, παραδέχτηκε πως πούλησε την μελέτη της πάνω στο Δίκαιο σε Ακαδημαϊκό λόγω οικονομικής δυσχέρειας.

Όταν δεν κάνει απεργία μπροστά στην καταστρατήγηση της Παιδείας, γιατί λέει θα χάσει το μεροκάματο, λες και ο ιδιωτικός Τομέας που σφαγιάστηκε εν μία νυκτί δεν εξαθλιώνεται λόγω έλλειψης μεροκάματου, αλλά προτρέπει τους μαθητικούς-φοιτητικούς συλλόγους να κάνουν καταλήψεις. Μ’ ένα σμπάρο δυο τρυγόνια: Προτάσσει το πρόσχημα της αρωγής στους αγώνες των νέων αλλά δεν χάνει ούτε μία τρίχα απ’ την κεφαλή του. 


 Ευαγγελία Τυμπλαλέξη
 http://sioualtec.blogspot.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις