Tα πιο συνήθη θεμιτά και αθέμιτα εμπορικά "κόλπα" προσέλκυσης πελατών

Οι εκπτώσεις ξεκίνησαν, και όσο κι αν είναι πεσμένη η κίνηση στην αγορά για ευνόητους λόγους, όλο και κάτι θα αγοράσουν οι περισσότεροι καταναλωτές. Οι περίοδοι εκπτώσεων και προσφορών όμως, εκτός από ευκαιρίες κρύβουν και παγίδες. Για να δούμε αν είστε αρκετά "υποψιασμένοι"...
Παρακάτω περιγράφουμε τα πιο συνήθη θεμιτά και αθέμιτα εμπορικά "κόλπα" προσέλκυσης πελατών, προκειμένου να μη βγείτε για ψώνια ξυπόλυτοι στ' αγκάθια. Αν παρόλ' αυτά "την πατήσετε" από εσκεμμένη και αθέμιτη παραπλάνηση, στο τέλος του άρθρου μπορείτε να βρείτε μια λίστα με φορείς προστασίας του καταναλωτή.
Τα πιο συνηθισμένα "κόλπα" που μπορεί να σας παραπλανήσουν ή αποσυντονίσουν:

1. Το κόλπο-"αστραπή"

Όταν ένα προϊόν διατίθεται σε πολύ χαμηλή τιμή μόνο για μία ή δύο ημέρες.
Πολλές φορές όμως παραλείπεται να αναφερθεί ότι το προϊόν και η χαμηλή τιμή θα υπάρχουν μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων, άρα ίσως και μετά τη λήξη αυτού του διαστήματος. Ακόμα χειρότερα, ο πωλητής μπορεί να γνωρίζει ότι θα κρατήσει την έκπτωση και για παραπάνω μέρες, αλλά να το αποκρύπτει εσκεμμένα για να κάνει τον πελάτη να αγοράσει άμεσα και να μην ψάξει και αλλού.
Αγοράστε λοιπόν κάτι που έχει "έκπτωση-αστραπή" μόνο αν είστε απόλυτα σίγουροι για την ποιότητά του, ότι καλύπτει τις ανάγκες σας και είναι το καλύτερο deal στην αγορά.
Αν παρόλ' αυτά τρέξετε να προλάβετε, ρίξτε πρώτα μια ματιά στον καθρέφτη

2. Το κόλπο-"λεξιλόγιο"

Όταν τα προϊόντα είναι μέσα σε μια συσκευασία στην οποία αναγράφεται η λέξη "συμφέρει" ή κάτι παρόμοιο, δεν σημαίνει απαραίτητα πως έχουν έκπτωση.
Μερικές φορές το "συμφέρει" σημαίνει κάτι άλλο, όπως ότι η συσκευασία είναι οικογενειακή με παραπάνω από ένα πακέτα ή απλά πιο πρακτική στη χρήση, γι' αυτό μην πέφτετε στην παγίδα.
Αν δεν δείτε ταμπελάκι έκπτωσης ή προσφοράς, το προϊόν πωλείται στην αρχική του τιμή.
Ο τιμωρός των family packs

3. To κόλπο-"ασανσέρ":

Η έκπτωση δεν είναι πραγματική.
Η πιο κλασική τακτική κάποιων επιτήδειων, που αναγράφουν στο ταμπελάκι μεγαλύτερη αρχική τιμή από εκείνη που κανονικά κόστιζε ένα προϊόν, και το πωλούν με υποτιθέμενη έκπτωση.
Ο μόνος τρόπος να μην πέσετε στην παγίδα, είναι να είχατε δει την αρχική τιμή προ εκπτώσεων. Διαφορετικά, και αν το κόστος με την έκπτωση σας φαίνεται ακόμα υψηλό, καλύτερα προσπεράστε.
Πες τα ρε Τίνα!

4. Το κόλπο "φύκια για μεταξωτές κορδέλες"

Τα προϊόντα που διατίθενται με έκπτωση, μπορεί να έχουν κάποιο ελάττωμα (π.χ. ένα ρούχο να είναι κακοραμμένο ή να είναι χαλασμένο το φερμουάρ) και γι' αυτό τον λόγο να πωλούνται σε χαμηλότερη τιμή.
Μπορεί όμως να μην υπάρχει κακή πρόθεση εκ μέρους του πωλητή, και να είναι έτσι από την πολλή χρήση των υποψήφιων αγοραστών (π.χ. ένα ρούχο να ξηλώθηκε ή να του έφυγε το κουμπί όταν το δοκίμασε κάποιος, ή από μια συσκευή ή αντικείμενο να λείπει ένα εξάρτημα).
Γι' αυτό ελέγχετε καλά και από όλες τις πλευρές κάθε κομμάτι πριν το αγοράσετε.
Ας πρόσεχες, σκασμένο αγόρι...

5. Το κόλπο "no turning back"

Τα προϊόντα που είναι σε έκπτωση/προσφορά, μπορεί να μην αλλάζονται, να μην έχουν εγγύηση, ή να μη δίνεται απόδειξη με την αγορά τους.
Φτάνοντας στο ταμείο, βεβαιωθείτε ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο για το προϊόν που επιλέξατε.
Λυπούμαστε κυρία μου, μετά την απομάκρυνση από το ταμείο, ουδέν λάθος αναγνωρίζεται

6. Το κόλπο "ό,τι δηλώσεις, δεν είσαι"

Στη βιτρίνα η ταμπέλα γράφει "40%" (ή και περισσότερο), "κάτω του κόστους", "το αφεντικό τρελάθηκε" και τα συναφή, και σου φωνάζει σαν σειρήνα να μπεις μέσα.
Μπαίνεις μέσα και τα προϊόντα με έκπτωση είναι ελάχιστα είτε επειδή τα off season έχουν εξαντληθεί γρήγορα και έχει έρθει η καινούργια κολεξιόν (ειδικά στα μεγάλα καταστήματα δημοφιλών αλυσίδων), είτε επειδή ο πωλητής είχε εξαρχής ελάχιστα πράγματα με πραγματική έκπτωση.
Για να αποφύγετε την πρώτη περίπτωση, φροντίστε να κάνετε τις αγορές σας στην αρχή των εκπτώσεων. Τη δεύτερη δυστυχώς δεν μπορείτε να την προβλέψετε, απλά θα χάσετε λίγο από τον χρόνο σας.
Προσοχή στο κενό μεταξύ βιτρίνας και πραγματικότητας

Οι "ομπρέλες" του καταναλωτή

Φυσικά θέλουμε να πιστεύουμε πως οι παραπάνω μέθοδοι αποτελούν κακές εξαιρέσεις. Σε περίπτωση πάντως που δεν μείνετε ικανοποιημένοι από ένα προϊόν ή υπηρεσία σε εκπτωτική ή μη περίοδο, μπορείτε να απευθυνθείτε στους ακόλουθους φορείς, όπως προτείνονται από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας:
Συνήγορος του Καταναλωτή
Αποτελεί Ανεξάρτητη Αρχή, με στόχο την εξωδικαστική και φιλική διευθέτηση διαφορών μεταξύ προμηθευτών και καταναλωτών.
Πληροφορίες:
www.synigoroskatanaloti.gr
Λ. Αλεξάνδρας 144, 114 71 Αθήνα
τηλ.: 210 64 60 862, fax: 210 64 60 414.

Επιτροπές Φιλικού Διακανονισμού
Οι επιτροπές αυτές συστήνονται στους Δήμους της χώρας και εποπτεύονται από τον Συνήγορο του Καταναλωτή
Πληροφορίες: απευθυνθείτε στο Δήμο σας.

Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή
Εξυπηρετεί την ανάγκη της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών που προκύπτουν σε διασυνοριακές συναλλαγές μεταξύ καταναλωτών και προμηθευτών που βρίσκονται σε διαφορετικές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πληροφορίες:
www.synigoroskatanaloti.gr
Λ. Αλεξάνδρας 144, 114 71 Αθήνα
τηλ.: 210 64 60 862, fax: 210 64 60 414

Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων
Εποπτεύει: (α) την αγορά ηλεκτρονικών επικοινωνιών, στην οποία δραστηριοποιούνται οι εταιρείες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, και (β) την ταχυδρομική αγορά, στην οποία δραστηριοποιούνται οι εταιρείες παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών και υπηρεσιών ταχυμεταφοράς.
Πληροφορίες:
www.eett.gr
Λεωφόρος Κηφισίας 60, 151 25, Μαρούσι
τηλ.: 210 61 51 000, fax: 210 61 05 049


Γενική Γραμματεία Καταναλωτή:
Είναι αρμόδια για τον έλεγχο της εφαρμογής της νομοθεσίας που αφορά την προστασία του καταναλωτή και την επιβολή των προβλεπόμενων από το νόμο κυρώσεων. Για την ευκολότερη επικοινωνία παρέχεται η δυνατότητα 24ωρης υποβολής καταγγελιών στην ιστοσελίδα www.1520.gov.gr, με εύχρηστη περιήγηση και πρόσβαση από έξυπνα κινητά τηλέφωνα μέσω mobile browser. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα υποβολής καταγγελιών μέσω εφαρμογής για κινητές συσκευές Android και iOS.
Πληροφορίες:
www.efpolis.gr
Πλατεία Κάνιγγος, 10181 Αθήνα
τηλ.: 1520, fax: 210 38 43 549

Για προφορική επικοινωνία με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, λειτουργεί η Γραμμή Καταναλωτή 1520 (Δευτέρα – Παρασκευή, 09:00 - 15:00), όπου οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλλουν ερωτήσεις και να ενημερώνονται για καταναλωτικά ζητήματα.

http://www.pathfinder.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις